Do zrobienia:
- Blacharka i zabezpieczenie antykorozyjne
- Wymiana elektryki
- Stal ryflowana dla wejść
- Opony
- Prostowanie felg
- Naprawa tapicerki i gąbek
- Czyszczenie podsufitki
- Naprawa skrzyni biegów
- Wymiana/regeneracja wału napędowego
- Montaż zamków w drzwiach otwieranych?
- Podtlenek LPG?
- Montaż obudowy wiatraka (prawdopodobnie z Volvo 940, pasuje na minimetry)
- Wymiana prawej piasty koła przedniego.
Zrobione
- Wymiana pływaka
- Wymiana baku wraz z pływakiem
- Regulacja zaworów
- Naprawa gaźnika [nowy]
- Naprawa zapłonu [nowy]
- Naprawa układu hamulcowego
- Układ kierowniczy
- Silnik - remont generalny przy 64470km ostatni szlif
Patenty do wykorzystania:
- sznur grafitowy od Mercedesa 100mb
Nasza Nysa - dane techniczne
Nysa 522 wersja 5
obecnie silnik S-21 70KM, skrzynia 3-biegowa
zarejestrowana na 9 osób.
+67000 km. na dzień 17 sier. 2017r.
Spalanie 10 na trasie do 15-20 na mieście.
Do momentu zakupu służyła starszemu panu z Krakowa. Z tego co wiem, jeździł nią w pole. Parę kilometrów dziennie. Z informacji które otrzymałem przy zakupie jest to była sanitarka przerobiona na mikrobus (tzn. pododawane siedzenia i zmienione tylne drzwi).
Historia
Polski samochód dostawczy, produkowany w latach 1968–1994 przez Zakład Samochodów Dostawczych w Nysie. Opracowany był na bazie Warszawy, mając wspólne z nią podwozie, silnik (początkowo dolnozaworowy M-20, później górnozaworowy S-21), układ jezdny oraz elementy nadwozia.
- Blacharka i zabezpieczenie antykorozyjne
- Wymiana elektryki
- Stal ryflowana dla wejść
- Opony
- Prostowanie felg
- Naprawa tapicerki i gąbek
- Czyszczenie podsufitki
- Naprawa skrzyni biegów
- Wymiana/regeneracja wału napędowego
- Montaż zamków w drzwiach otwieranych?
- Podtlenek LPG?
- Montaż obudowy wiatraka (prawdopodobnie z Volvo 940, pasuje na minimetry)
- Wymiana prawej piasty koła przedniego.
Zrobione
- Wymiana baku wraz z pływakiem
- Regulacja zaworów
- Naprawa gaźnika [nowy]
- Naprawa zapłonu [nowy]
- Naprawa układu hamulcowego
- Układ kierowniczy
- Silnik - remont generalny przy 64470km ostatni szlif
Patenty do wykorzystania:
- sznur grafitowy od Mercedesa 100mb
Nasza Nysa - dane techniczne
Nysa 522 wersja 5
obecnie silnik S-21 70KM, skrzynia 3-biegowa
zarejestrowana na 9 osób.
+67000 km. na dzień 17 sier. 2017r.
Spalanie 10 na trasie do 15-20 na mieście.
Do momentu zakupu służyła starszemu panu z Krakowa. Z tego co wiem, jeździł nią w pole. Parę kilometrów dziennie. Z informacji które otrzymałem przy zakupie jest to była sanitarka przerobiona na mikrobus (tzn. pododawane siedzenia i zmienione tylne drzwi).
Historia
Polski samochód dostawczy, produkowany w latach 1968–1994 przez Zakład Samochodów Dostawczych w Nysie. Opracowany był na bazie Warszawy, mając wspólne z nią podwozie, silnik (początkowo dolnozaworowy M-20, później górnozaworowy S-21), układ jezdny oraz elementy nadwozia.
Ze względu na sytuację, zdecydowano się na poważną modernizację
dotychczasowego modelu. Główny nacisk położono na dalsze ulepszenie
technologii oraz na podniesienie bezpieczeństwa i komfortu jazdy. Między
innymi zmieniono wygląd przodu oraz zastosowano w nowej Nysie lepszą i
poręczniejszą maskę dostępu do silnika, która do tej pory była
zdejmowana za pomocą dwóch kluczy (które były często gubione). Nowa
maska była otwierana na zawiasach, jak w większości dzisiejszych
samochodów. Prototypy nowego samochodu oznaczonego symbolem 521 wykonane
zostały w 1968 r. Został on zatwierdzony do produkcji i przedstawiony
publicznie na XXXVII Międzynarodowych Targach Poznańskich w 1968 roku.
Był to dziesiąty rok produkcji samochodów Nysa, rocznica ta podkreślona
została przez zmianę nazwy zakładów na Zakład Samochodów Dostawczych.
Nysa w 1969 roku produkowana była w odmianach: furgon, towos, mikrobus, sanitarka, kinowóz i izotermicznej.
W 1968 r. udział produkcji na eksport przekroczył 50%. Głównymi odbiorcami były kraje socjalistyczne: ZSRR, Węgry, Bułgaria i Rumunia. Duże zainteresowanie wzbudziły Nysy 521 wystawione w 1971 r. na międzynarodowej wystawie samochodów w Brukseli. Napłynęły zamówienia z Belgii i RFN.
Zgodnie z życzeniami odbiorcy niemieckiego dostarczane samochody miały
podwyższony o 100 mm dach i czterobiegowe skrzynie przekładniowe.
Specjalnie na rynek RFN opracowano w Nysie konstrukcję samochodu
skrzyniowego z krótką dwuosobową kabiną i nieco wydłużoną tylną częścią
ramy.
W późniejszym czasie opracowany Nysę Rolnik oraz na potrzeby MO potocznie zwaną "sukę"
W latach 70 miał miejsce szczyt produkcji - 74% szło za granicę a roczna produkcja w '78 wyniosła aż 18 200.
Archaiczna konstrukcja i technologia zrobiły swoje. Lata osiemdziesiąte przyniosły zdecydowane zmniejszenie zainteresowania
pojazdami z Nysy. Fabryka drastycznie ograniczyła produkcję. W 1984 roku
ich produkcja spadła do 12 049 aut rocznie, czyli niemal tyle, ile
produkowano w 1969 r. (11 562). Nysy, mimo malejącego zainteresowania,
znajdowały jednak w dalszym ciągu odbiorców i były nadal produkowane. W
1987 roku wyprodukowano 12 448 sztuk, w 1988 – 11 971 szt., w 1989 – 11
007 szt., w 1990 – 10 366 szt., w 1991 – 3 658 szt., w 1992 – 2 720
szt., w 1993 – 1 800 sztuk. Do 1990 roku produkcja Nys stanowiła 80%
produkcji ZSD. Gwałtowny spadek produkcji nastąpił w 1991 roku. Podstawę egzystencji zapewniał Zakładowi w Nysie już tylko FSO Polonez Truck, który rozpoczęto produkować po połączeniu się z FSO na Żeraniu. Dlatego też 3 lutego
1994 roku z taśm zjechała ostatnia Nysa o numerze 380 575. Ostatnie
nowe egzemplarze pojazdu można było kupić z placu fabrycznego jeszcze w
1996 roku.
O prototypach w następnym odcinku.
zerżnięte z Wikipedii
Lubię takie artykuły.
OdpowiedzUsuńPolecam gorąco serwis Fortex www.serwis-zamkow.pl - warto im zaufać.
OdpowiedzUsuńJa mam taki namiar na awaryjne otwieranie samochodow warszawa i wiem, że w razie potrzeby mogę tutaj zadzwonić o każdej porze. Zawsze może się zdarzyć że złamię kluczyk w stacyjce albo je zgubię to wtedy pomoc będzie niezbędna
OdpowiedzUsuńBardzo fajny wpis. Pozdrawiam.
OdpowiedzUsuń