wtorek, 24 października 2017

Nysa dostała kasownik R&G i numer boczny!

Dziś w Nysce został zamontowany kasownik polskiej produkcji firmy R&G Mielec (Rączka & Gąsior) model KRG-3M potocznie zwanym "wampirkiem" oraz sterownik SRG-2 przeze mnie zwanym "kalkulatorem" :)
Firma R&G w Mielcu powstała w czasach przemian ustrojowych. Świetnie wpisała się w rynek produkując elektroniczne kasowniki z programowalnymi szecioma cyframi oraz dodatkowymi czterema oznaczającymi godzinę.
Panowie tak na dobrą sprawę zrewolucjonizowali rynek przewozów tym sprzętem, który po dziś dzień w nieco usprawnionych wersjach jest stosowany w komunikacji miejskiej.


Z tej okazji Nysa dostała również herb Miasta Krakowa oraz numer boczny #10802.
Numer ten dzieli się na trzy części części:


Kolorystycznie prawie odpowiada tamtym czasom. Autobusy MPK w Krakowie były w barwach kremowo-niebieskich. Nysa nie ma tylko kremowego dachu. Żółte elementy zdarzały się na przykład w Ikarusach. Jednak na koniec lat 80-tych oznaczenia były już 5-cio cyfrowe.
Numer 10802 został wybrany z dwóch powodów: Nysa jest z Nowej Huty, a zajezdnia odpowiadająca tej dzielnicy to Zajezdnia "Bieńczyce". Czyli cyfra 1. Numer wozu 802 został wybrany ze względu na to, że z fotografii znana jest Nysa 521 o numerze 801. W latach 70-tych pojazdy miały trzycyfrowe numery. Nysa 522 z numerem 803 jeździ dziś jako wóz zabytkowy MPK w Krakowie. Uzupełniając lukę wybrany został wspomniany wyżej numer 802.
Ze względu na to, że Nysa jest z 1989 roku, chciałem również ją dostosować do standardów wizualnych wówczas panujących. 

Stworzyłem też bilety pamiątkowe na których znajduje się krótki opis i historia auta. Zostaną one Wam rozdawane za darmo :)


Szczególne podziękowania dla Kafara, za współpracę przy kupnie i montażu kasownika, oraz SHIFT.org.pl za pomoc przy tworzeniu biletów!
 Jeżeli marzy Wam się taki kasownik albo inne urządzenie tego typu to śmiało do niego uderzajcie :)
A jeżeli chcecie zagłębić wiedzę o Krakowskiej Komunikacji Miejskiej, nie znajdziecie lepszego miejsca niż SHIFT :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz